Voor dat er een incassobureau wordt ingeschakeld is er al heel vaak niet meer betaald. Dat er niet tijdig wordt betaald in het zakelijk leven is een veel voorkomend probleem. Een herinneringsbrief, even achteraan bellen of een e-mail sturen. Vaak zijn deze manieren niet erg succesvol. De brief komt op een stapel, de e-mail komt binnen in een overvolle inbox en het telefoontje komt niet altijd gelegen. In deze blog benoemen we andere originele manieren van betaalherinneringen dat je klanten er niet meer omheen kunnen.

 

Gele en rode kaart

Een marketingbureau in Enschede is een heuse ‘voetbalclub’ in de online marketing. Op de over ons pagina staat het complete team ook gepresenteerd in voetbaltenues. Dit online marketing bureau heeft ook nagedacht over de betaalherinneringen. Wanneer je de eerste keer niet betaald krijg je een gele kaart. Tweede keer ook niet betaald? Je krijgt een rode kaart. Door de benoeming van deze betaalherinnering zal het de klant op scherp zetten. Wanneer een klant een mailtje krijgt met ‘je hebt een gele kaart’ zal de klant deze geheid openen uit nieuwsgierigheid. Een originele manier van betaalherinneringen. 

 

Zeg het met afbeeldingen

Een afbeelding zegt meer dan duizend woorden. En welbekende uitspraak die XXL Webhosting ook heeft toegepast voor betaalherinneringen. Ze hebben klanten een betaalherinneringen gestuurd met een nijlpaard die de bek ruim open heeft. Met de bijgevoegde tekst ‘er staat nog iets open’ hoopt het bedrijf een lach op het gezicht van de klant te brengen. Ze willen liever een lach op het gezicht van de klant geven in plaatst van een standaardbrief met juridische dreigementen. Een ludieke en originele manier om je klanten te helpen herinneren om te betalen.

Zeg het met relatiegeschenken

Ondanks de opzet en de toon van een betaalherinnering nog steeds bang dat je geen aandacht hebt getrokken van de klant? Laat de klant weten dat er nog rekening open staan met een kleine en goedkope relatiegeschenken. Een rode kaart uitdelen of een afbeelding versturen per e-mail kan de attentie wekken van de klant. Echter is de kans groot wanneer de klant wordt afgeleid de e-mail in de overvolle inbox alsnog links laat liggen. Met een relatiegeschenk kan de klant er niet omheen. Het wordt niet zomaar vergeten en blijft altijd op het bureau liggen. Laat je dus eens inspireren en bekijk eens het grote aanbod relatiegeschenken dat op internet wordt aangeboden. Als de klant dan nog niet betaald is een incassobureau de laatste strohalm.